افزایش بیش از ۲۴۰ درصدی بودجه سازمان بهزیستی طی سه سال گذشته

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به برگ زرین بهزیستی در خصوص اعطای ۴۵ هزار حق پرستاری به معلولین ضایعه نخاعی شدید و خیلی شدید در دهک یک تا سه اشاره کرد و گفت: پشت نوبت دریافت حق پرستاری در دهک های اعلام شده به صفر رسیده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، علی محمد قادری در نشست صمیمی رویداد ظرفیت سازی اجتماعی در استان زنجان به آمار تصادفات جاده‌ای در سطح کشور اشاره کرد و افزود: سالانه ۶۰ هزار نفر به دلیل تصادفات جاده‌ای به جمع معلولان کشور اضافه می‌شوند و در این راستا برای اولین بار استانداردسازی خودروها برای معلولان مصوب شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: پرداخت حق پرستاری حتی در برخی استان ها ۹۰۰ درصد افزایش داشته است. اقلام کمک توانبخشی به صورت کامل برای افراد دارای معلولیت تامین گردیده و بودجه ی کمک هزینه اقلام توانبخشی و لوازم بهداشتی نیز صد درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در راستای افزایش تسهیلات اشتغال، مسکن، خدمات بهداشتی و ورزشی برداشته شده و شاهد افزایش بیش از ۲۴۰ درصدی بودجه این سازمان طی سه سال گذشته بودیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بحث مسکن، تصریح کرد: در طی ۱۸ سال گذشته سازمان بهزیستی تسهیل‌گری برای حدود ۱۴۲ هزار واحد مسکن مددجویان به صورت خود مالکی (خرید، ساخت یا نهضت ملی مسکن) را انجام داد که در دولت سیزدهم ۵۰ هزار واحد مسکونی خریداری و یا ساخته شد و در اختیار مددجویان قرار گرفت، گرچه ۴۵ هزار واحد دیگر در دست ساخت است که این نشان می‌دهد بیش از ۳۰ درصد واحدهای ساخته شده برای مددجویان بهزیستی در دولت سیزدهم انجام شده است.

وی ادامه داد: در نهضت ملی مسکن، با ظرفیتی که تسهیلات مسکن ایجاد می‌کند و افزایش پرداخت کمک بلاعوض توسط سازمان بهزیستی برای هر خانوار به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان می‌تواند نقش مؤثر در رفع مشکل مسکن مددجویان ایفا کند.

کد خبر 115170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد